انگشتر مردانه یکی از پرطرفدار ترین اکسسوری‌ها در انواع استایل‌ های پسرانه و مردانه است. انگشترها به خصوص انگشترهای نگین دار و سنگ دار با هماهنگی جذاب بین اجزا مختلف استایل در انواع سبک استایل مردانه بیشتر از انواع زنانه محبوبیت دارند.

اما دلیل این موضوع چیست؟

همان طور که در صنعت مد و سبک استایل‌ های مردانه مختلف گوتیک، مینیمال و تقریبا همه سبک‌ها شاهد هستیم، برعکس اکسسوری‌ های زنانه، مردان اکسسوری‌ هایی محدود به انواع انگشترها، ساعت مچی و عینک آفتابی را در استایل‌ خود به کار می‌برند.

انگشترهای متنوع در سبک‌های مختلف، جنس و قطر متفاوت و.. مورد استفاده مردان صنعت مد قرار گرفتند و به تدریج به استایل روزمره نیز ورود کردند.

اما این تنها دلیل استفاده از انگشترها نیست.

طبق تحقیقات پزشکی انگشترها به ویژه انگشترهای فلزی، سنگ دار و نگین دار روی سلامت بدن، فعالیت قلب و گوارش تاثیر گذار هستند.

این انگشترها حتی با تاثیر در انرژی‌های اطراف و روحیات فرد می‌توانند انرژی‌های منفی را دور کنند.

جالب است بدانید که از هزاران سال پیش انسان‌ها به این تاثیر باور داشتند. ایرانیان باستان در هنگام اقدامات مهم، نبردها و کشورگشایی‌ ها انگشتر سنگ دار فیروزه یا در اصل پیروزه را بر دست می‌کردند و معتقد بودند انرژی مثبت این سنگ باعث پیروزی شان خواهد شد.

اگر شما هم از مردان و پسران شیک پوش هستید و می‌خواهید با خرید انگشتر پسرانه استایل خود را دگرگون کنید، در تمام روز انرژی‌های مثبت را در وجودتان احساس کنید و یا اگر به دنبال یک هدیه خاص و جذاب برای مرد مهم زندگی‌ تان، دوست، همسر، پدر، برادر، همکار و.. می‌گردید، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

در این مقاله قصد داریم به طور جامع و کاربردی به معرفی انواع انگشتر مردانه، فواید هر یک از انگشتر ها، معنی انگشتر مردانه در هر یک از انگشتان دست، قیمت انگشتر و به طور کلی هر آنچه که لازم است برای خرید انگشتر مردانه بدانید بپردازیم و به تمام سوالات رایج در مورد خرید انگشتر، اعم از قیمت انگشتر مردانه چقدر است؟

مناسبترین انگشتر مناسب هر سن و هر استایل کدام است؟

انواع انگشتر مردانه با قیمت مناسب را از کجا خریداری کنیم؟ و.. پاسخ دهیم.

معرفی انواع انگشتر پسرانه

بسیاری از افراد تصور می‌کنند تنها انگشتر های مردانه موجود در بازار انگشترهای عقیق و زمرد سنگین، و یا نهایتا حلقه ازدواج هستند و این اکسسوری تنوع آنچنانی برای مردان ندارد. در حالی که این تصور کاملا اشتباه است.

انواع انگشترهای مردانه از لحاظ فاکتورهایی چون جنس حلقه، نگین دار یا بدون نگین، سنگ دار و.. به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند.

هر یک از این‌ انواع با سبک خاصی از استایل هماهنگ بوده و از نظر قیمت نیز با هم تفاوت‌ های قابل توجهی دارند.

پیش از خرید انگشتر مردانه و پسرانه خوب است با انواع انگشتر، فواید هر یک، قیمت حدودی آن‌ ها آشنا شوید و با بررسی خصوصیات هر کدام، در بین تنوع بی شمار انگشتر ها، مناسب ترین محصول را خریداری کنید.

همچنین با شناخت معنی انگشتر در هر انگشت دست، می‌توانید با خرید انگشترهای مناسب با اندازه انگشت مورد نظر، استایل هماهنگ با روحیاتتان را طراحی کنید.

اما بیایید با دیدی دقیق‌ تر انواع انگشتر را بشناسیم. انواع انگشتر مردانه براساس فلز به‌ کار رفته به چند دسته تقسیم می شوند که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت

چه جنس انگشتری بخریم؟

فلزات بخش اصلی هر انگشتر را تشکیل می‌ دهند. اولین انگشتر ساخته شده توسط بشر از جنس فلزی به شکل سیم نازک در تمدن مصر و یونان یافته شده است.

فلزات هم در ساخت انواع حلقه‌ های ساده نازک و پهن به خصوص در حوزه انگشتر پسرانه و یا انگشتر ازدواج و نیز بدنه و رکاب اصلی انگشترهای نگین دار و سنگ دار کاربرد دارند.

1- نقره

انگشترهای ساخته شده از فلز نقره 92.5 درصد از پرطرفدارترین انگشترها نزد مردان هستند. (7.5 درصد این انگشترها از فلز مس است.)

این انگشترها نسبت به حلقه‌های طلا، پلاتین و تیتانیوم سختی کمتری دارند، اما با قیمت مناسب تر و ماندگاری بالا محبوبیت زیادی به خصوص بین جوانان و نوجوانان پیدا کرده‌اند.

خرید انگشتر نقره مردانه با بالاترین کیفیت بازار | آویز گالری

انگشتر نقره در کارگاه‌ های مختلف جواهر سازی و فروشگاه‌ ها به وفور یافت می‌ شوند و در بسیاری مراکز قابل سفارش به طرح دلخواه شما نیز هستند.

2- نقره Silver filled

این جنس انگشترها نیز از نقره اما به وسیله فرآیند های گرما دهی و فشار ساخته می‌شوند.  این فلز با ضخامت  بیشتر و مقاومت بالاتر امکان انجام حکاکی روی انگشترها را فراهم می‌کند.

انگشترهای Silver-filled جزو خاص‌ترین انگشترهای مردانه هستند و معمولا محدودیت سنی ندارند.

شاید برای شما جالب باشد : کاربردی ترین روش های تمیز کردن انگشتر نقره در منزل

3- طلا

طلا از پرفایده‌ ترین فلزات برای ساخت انواع انگشتر مردانه و زنانه است. این فلز ضد آب، ماندگار و محکم در آلیاژهایی به همراه فلزات نیکل، روی، مس و.. در ساخت انگشترها به کار می‌رود.

انگشترهای از جنس طلا بر اساس درصد خلوص طلا به کار رفته (طلای ۱۸ عیار، طلا ۲۴ عیار و..) قیمت‌های متفاوتی دارند.

خوب است بدانید که برخی مردان و زنان به آلیاژ نیکل و طلا حساسیت دارند ريال این مورد نیز از نکاتی ست که باید در هنگام خرید انگشتر طلا مورد توجه قرار گیرد.

4- پلاتین

در بین فلزات مورد استفاده در ساخت انگشتر پسرانه و دخترانه، پلاتین گرانترین فلز است.

این متریال با دوام و محکم و ضد لک به همراه فلزات مس، کبالت و.. آلیاژهای مقاومی می‌سازد.

اگر از لحاظ هزینه مشکلی ندارید، می‌توانید انواع انگشترهای مقاوم جنس پلاتین را خریداری و با این اکسسوری جذاب، استایل خود را به کلی دگرگون کنید.

اگر شما هم به شیک بودن خود اهمیت می دهید و به دنبال خرید اکسسوری های جذاب هستید پیشنهاد میکنیم مقاله ی 10 اکسسوری جذاب برای آقایان را حتما بخوانید !!

5- تیتانیوم

تیتانیوم فلزی سخت و مقاوم اما در عین حال سبک است که در طیف وسیعی از صنایع از هواپیماسازی گرفته تا جواهر سازی به کار می‌رود.

فلز تیتانیوم به خصوص در ساخت انگشتر های مردانه از محبوب‌ ترین انواع است و هیچ گونه حساسیت و مشکلی برای ایشان ایجاد نمی‌کند.

این 5 فلز در کنار فلزات پایه آهن، نیکل، مس و برنج، مهم ترین انواع حلقه‌ ها و انگشتر های مردانه را می‌سازند.

این انگشترها در دو نوع بدون نگین به صورت حلقه ساده ازدواج، حلقه ساده انگشتان مختلف، حکاکی اسم و نقش‌های گوناگون و نوع نگین دار و سنگ دار با سنگ‌های عقیق، زمرد، کهربا، زبرجد و… طراحی می‌شوند.

بهترین انواع انگشتر مردانه بر اساس نوع نگین آن

دارای فضیلت معنوی و مادی بسیار ، شیک و متنوع ، افزایش دهنده رزق و روزی، شادی بخش و دور کننده غم، دور کننده بلایا

رنگ سرخ شفاف و خیره کننده، دارای فواید مادی و معنوی بسیار ، از پرطرفدارترین انگشتر های نگین دار مردانه ، به همراه داشتن عزت و بزرگی برای فرد ، افزایش دهنده برکت و روزی، آرامش بخش و درمان کننده بی قراری‌ های روحی

تهیه شده از معادن فیروزه نیشابور و کرمان ، موثر در استجابت دعا نزد خداوند ، زیبایی و اصالت ایرانی ، خوش یمن، برای فرد پیروزی می‌آورد ، سلامت روح و جسم را از انرژی‌های منفی و بلایا محفوظ نگه می‌دارد.

طبق اطلاعات و روایات دینی حضرت امیر المومنین علی علیه السلام همواره انگشتر حدید صینی یا آهن چینی را بر دست داشته‌اند.

این انگشتر قدرت بخش و کاهش دهنده ترس، موثر در فضیلت معنوی و استجابت دعا، دور کننده بدی‌ها، موثر در دور کردن استرس و اضطراب روزمره.

سنگ قیمتی لاجورد با رنگ آبی و نقاط زرد زیبا؛ موثر در درمان بی خوابی، بیماری کیسه صفرا و مالیخولیا.

سنگی قیمتی و کمیاب در رنگ‌های زرد، سرخ، بنفش و سبز

موثر در درمان سردرد، تصفیه خون، تنظیم فشار خون، کاهش دهنده استرس و اضطراب، شادی آور و نشاط بخش

از قدیمی‌ ترین انگشترها، سبز، صورتی لایت و آبی و موثر در افزایش قدرت و شجاعت، ضد افسردگی، پیشگیری و درمان سردردهای شدید میگرنی، درمان دستگاه گوارش،  تقویت کننده صدا

خاص ترین سبک های انگستر مردانه و پسرانه در آویز گالری

پارامتر های تعیین کننده در قیمت انگشتر مردانه

تا به اینجای مطلب با بهترین انواع انگشتر مردانه آشنا شدیم. از نکاتی که در مورد خرید انگشتر مردانه باید بدانید و به آن توجه ویژه ای داشته باشید، عوامل موثر در قیمت و مقایسه قیمت انگشتر های زنانه و مردانه است.

به طور کلی انگشتر های مردانه به دلیل ساختار قطورتر، نگین‌های سنگین و فلزات خاص به کار رفته معمولا قیمت بیشتری از انواع زنانه دارند.

قیمت انگشتر مردانه مستقیما به فاکتور هایی چون جنس فلز، نگین دار یا بدون نگین، نوع نگین یا سنگ (قیمتی یا نیمه قیمتی)، نوسانات بازار (به عنوان مثال برای طلا) و حتی برند سازنده و فروشنده بستگی دارد.

انگشتر مردانه با کیفیت و مرغوب را از کجا خریداری کنیم؟

معمول‌ ترین شیوه خرید انگشتر ، مراجعه حضوری به فروشگاه‌ ها و کارگاه‌ های جواهرات است.

علاوه بر این شیوه ، امروزه با پیشرفت فناوری امکان خرید مجازی متنوع‌ ترین جواهرات و انگشترها فراهم شده است.

با این امکان می‌ توانید از دورترین نقاط هم انگشتر مورد نظر خود را پیدا کنید و به سادگی سفارش دهید.

البته توصیه می‌شود، پیش از هر گونه خرید و سفارش ساخت انگشتر، از معتبر بودن پیج یا سایت اطمینان حاصل کنید و ترجیحا انگشترهای گران قیمت را حضورا خریداری نمایید.

جالب است بدانید که پوشیدن انگشتر در هر یک از انگشتان معنای خاص خودش را دارد :

در این مقاله سعی کردیم به طور کامل به معرفی انواع انگشتر و نکات خرید انگشتر مردانه بپردازیم.

با شناخت کافی از انواع انگشترها و اکسسوری‌های مردانه می‌توانید استایل خاص خود را طراحی کرده و به بهترین و جذاب‌ترین ورژن خود برسید.

ممنون که تا انتهای این مطلب با آویز گالری همراه بودید. در قسمت کامنت ها نظرات و تجربیات خود در زمینه خرید انواع زیورآلات و بدلیجات دخترانه را به ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *