بررسی و معرفی چدید ترین مدل های گردنبند دخترانه در سال 2022| آویز گالری

معرفی جدید ترین مدل های انواع گردنبند دخترانه

از جمله اصلی‌ ترین مواردی که در میان انواع زیورآلات دخترانه که خودشان را نشان می‌دهند، گردنبند‌ دخترانه هستند. دقت در هنگام خرید و توجه به شکل و نوع جنس گردنبند و همچنین ایجاد ارتباط با لباس‌ ها می‌تواند اثر مثبتی را بر روی شکل و ظاهر شما بگذارد.

گردنبند‌ دخترانه را می‌ توان با روش‌ های متفاوتی طبقه بندی کرد.

گردنبند‌هایی که در بازار وجود دارند و به صورت متداول از آن‌ ها استفاده می‌ شود، دارای ابعاد مختلف بوده و با سایزهای متفاوتی تولید می‌شوند.

به عنوان مثال می‌ توانیم به بعضی از گردنبند‌ هایی که همه کاره هستند اشاره کنیم.

این گردنبندها دارای تقریباً شانزده  تا ۱۹ اینچ اندازه می‌باشند. اکثرا از این گردنبند‌های همه کاره به منظور استفاده در همه استایل‌ ها و پوشش‌ ها در نظر می‌گیرند.

گردنبند دخترانه مدل یقه‌ ای

کوتاه‌ ترین گردنبندی که در بازار موجود است، گردنبند یقه‌ ای یا گلوبند می‌باشد. لازم به ذکر است که در زمان‌های قدیم از این اصطلاح یقه‌ ای برای همه انواع گردنبند‌ ها استفاده می‌ نموده‌اند.

ولی امروزه فقط برای گردنبند‌هایی که دارای اندازه کوتاه هستند، این اصطلاح را به کار می‌برند.

ویژگی مهمی که گردنبند های یقه‌ ای دارند این است که به صورت کامل به گردن شخص چسبیده و در قسمت بالای ترقوه تعبیه می‌شوند.

تقریباً بیشتر گردنبند های یقه‌ ای ضخیم بوده و به میزان زیادی به یقه پیراهن شبیه هستند.

گردنبند دخترانه یقه‌ ای یا گلوبند، ممکن است اندازه بین ۲۵ تا ۳۵ سانتی متر داشته باشد.

جنس این گردنبند‌ها بیشتر از فلز و یا چرم است. پیشنهاد مهم ما به خریداران این نوع از گردنبند‌های دخترانه این است که بدون گردنبندهای اضافی استفاده شوند.

نکته مهم دیگر این است که گردنبند یقه‌ای در کنار یقه‌های قایقی و با لباس‌هایی که یقه باز هستند، جلوه بسیار خاصی را دارد. بسیاری از کاربران این چنین گردنبند‌ها، آن را یک همراه جالب با لباس‌های مجلسی و مراسمی می‌دانند.

بیشتر بدانید: روش های تشخیص طلا از بدل

گردنبند دخترانه مدل چوکر

نام دیگر این نوع از گردنبند‌ها گردنبند دخترانه طوقی است. گردنبند چوکر جزء گردنبند‌های کوتاه به حساب می‌آید ولی دارای تنوع زیادی در نوع جنس و طراحی است.

این گردنبند نیز همانند گردنبند اشاره شده در بالا، بر روی گردن قرار می‌گیرد ولی برخلاف مورد قبلی، این گردنبند در قسمت پایینی استخوان ترقوه تعبیه می‌ شود.

علاوه بر این مورد، گردنبند طوقی با توجه به گردن بند یقه‌ای، دارای طول بیشتر و وسیع‌ تری است.

افزونه‌های دیگری نیز ممکن است در گردنبند چوکر به کار روند مانند مهره‌ها، آویز‌ ها یا طرح‌ های پیشرفته‌ تر دیگر.

زمان پوشیدن لباس‌های یقه باز، استفاده از گردنبند چوکر نیز پیشنهاد شده است. طول اندازه‌ای که برای گردنبند‌های چوکر یا طوقی در نظر گرفته‌اند، بین ۳۰ تا ۴۰ سانتی متر است.

موضوع مهمی که باعث اهمیت گردنبندهای چوکر شده است این است که می‌ توان از آن‌ ها به عنوان یک مکمل برای هر نوع از خط گردنی‌ تان استفاده کنید.

چوکر‌ها این قابلیت را دارند که بر روی یکدیگر سوار شده و تمامی گردن را بپوشانند.

گردنبند دخترانه مدل چوکر | آویز گالری

قابلیت دیگری که گردنبند چوکر دارد این است که اگر از نوع نازک آن استفاده کنید، می‌توانید گردنبندهای بلندتر دیگری را نیز به کار ببرید.

استفاده از گردنبند‌های چوکر به همراه لباس‌ های یقه هفت دارای جلوه زیبا و متنوعی است. البته این به این معنا نیست که فقط می‌ توانید با لباس‌ های یقه ۷ از این گردنبند استفاده کنید.

شما قادر خواهید بود با هر استایلی که دارید از گردنبند طوقی استفاده نمایید. این گردنبند‌ها قابلیت استفاده شدن در محل کار، بعضی مجلس‌ ها و دورهمی‌ ها را دارند.

گردنبند دخترانه پرنسسی

همان‌طور که از نام این گردنبند مشخص است، گردنبند پرنسس به دلیل ظاهر و سبک سلطنتی که دارد و همچنین به خاطر شیک بودنش و علاوه بر این موارد، به دلیل استفاده از نگین در ساختارش، به‌عنوان یک گردنبند دوست داشتنی و کاملاً متداول مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گردنبند پرنسس از گردنبند چوکر بلندتر بوده و از گردنبند جشنی که کمی دیگر در مورد آن صحبت خواهیم کرد، کوتاه‌تر است.

طولی که برای آن در نظر گرفته شده است تقریباً ۵۰ سانتی متر است. دارای دو طرح متفاوت و سبک و سنگین می‌باشد.

این گردنبند دخترانه نیز دقیقاً در زیر قسمت استخوان ترقوه تعبیه می‌شود. یکی از مهم‌ترین ویژگی خیلی از گردنبند‌های پرنسسی، وجود آویز با نقطه‌های کانونی مشخص در ناحیه استخوان ترقوه است.

استفاده از گردنبند دخترانه پرنسس در موقعیت‌های مختلف پیشنهاد شده است.

 اما بیشتر از این گردنبند برای مکان‌ ها و مراسمات رسمی استفاده می‌گردد. از این گردنبند نیز همانند گردنبند‌ های قبلی می‌ توانید با لباس‌ های یقه هفت یا حتی با یک کت زنانه استفاده نمایید.

گردنبند نمایشی

یکی دیگر از مهم‌ ترین گزینه‌ ها در خرید گردنبند ، گردنبند نمایشی یا ضیافتی است.

این گردنبند دارای طولی بزرگ‌ تر از گردنبند پرنسسی و دارای طولی کوتاه‌ تر از گردنبند اپرا است که در ادامه به آن شاره خواهیم کرد.

این موضوع باعث می‌ شود که شما قادر باشید با استفاده از گردنبند نمایشی، از گردنبندهای دیگر که سایزهای متنوعی دارند نیز استفاده کنید.

طول گردنبند جشنی تقریباً ۶۰ سانتی متر است. این گردنبند برخلاف موارد قبلی اشاره شده بین استخوان ترقوه و سینه‌ها قرار می‌گیرد.

اکثر افراد گردنبند‌های جشنی را با لباس‌های رسمی استفاده می‌کنند. برخلاف گردنبندهای اشاره شده در قبل، شما می‌توانید از گردنبند نمایشی یا جشنی به همراه لباس‌ های یقه بسته استفاده کنید.

گردنبند اپرا

گردنبند اپرا برای آن اشخاصی که دوست دارند به استایل و زیبایی خود کمی جذابیت دراماتیک اضافه کنند خیلی مناسب است.

اکثرا گردنبندهای اپرا را با مهره یا مروارید طراحی و پردازش می‌کنند.

اگر از آن دسته اشخاصی هستید که گردنبند بلند را دوست دارید، گردنبند اپرا را می‌توانید دو بار دور گردن خود بپیچید و یا آن را به حالت تک رشته­ای بپوشید.

بلندی این نوع گردنبند اکثرا  تا نزدیک ناف و یا زیر سینه قرار می‌گیرد. گردنبند اپرا اغلب بین 70 الی 85 سانتیمتر طول دارد و به این خاطر است که به اسم گردنبند بلند نام‌گذاری شده است.

شما آن را با یقه‌ های مختلف می‌ توانید ست کنید. به عنوان مثال یک گردنبند اپرای بلند ،  همراه با یک لباس یقه هفت، در کنار یک گردنبند چوکر، جلوه و زیبایی خاصی پیدا می‌کند.

گردنبند دخترانه مدل اپرا | آویز گالری

از مدل‌های جذاب دیگرش اینکه می‌ توانید این نوع گردنبند را همراه با لباس‌های یقه ایستاده و یا لباس‌های یقه اسکی استفاده کرد و از آن لذت برد.

این مدل گردنبند که به گردنبند اپرا معروف شده، همه کاره است و در انواع مراسمات رسمی، همه اطرافیان را مجذوب و شیفته خود می‌کند.

گردنبند کمندی

گردنبندهای کمندی با نام گردنبند های ریسمانی یا گردنبند های طنابی نیز شناخته می‌شوند. همین‌ طور گردنبند های مدل طنابی ، به عنوان گردنبند Y هم شناخته شده و معروف‌ اند.

بلند ترین نوع گردنبندها گردنبند کمندی است که فاقد گیره می‌ باشد. در این مدل گردنبند مهره ای یا زنجیر گردنبند طنابی، مانند یک طناب بلند است که ته آن درون یک دایره قرار گرفته و بسته می‌شود.

طول و اندازه گردنبند طنابی مابین 80 الی 90 سانتی‌ متر است. گردنبند کمندی اصولاً  پایین‌ تر از ناف قرار می‌گیرد.

اما این امکان وجود دارد که شما بتوانید طول گردنبند را تنظیم کنید. با توجه به طول این نوع گردنبند، آن را می‌ توان چند بار دور گردن خود بپیچید و به مانند مدل گردنبند چوکر استفاده کرد.

به اضافه اینکه علاوه بر آن با تغییر انتهای گردنبند کمندی می‌ توانید سایز گردنبند را به اندازه‌ ی دلخواه خود در بیاورید.

به همین خاطر است که دست شما در انتخاب انواع لباس‌ ها با انواع یقه‌ های خود باز است.

این نوع گردنبندها که خیلی بلند هستند برای استایل‌های بوده و خیلی مناسب می‌باشند.

بیشتر بدانید: روش های تمیز کردن نقره در منزل

گردنبند نگلیژه زنانه

این مدل گردنبند که به گردنبند نگلیژه معروف است، سبک آن به دوره‌ی ادواری و تقریبا قرن نوزدهم میلادی مربوط می ­شود.

در این مدل، از قسمت آویز گردنبند، دو سنگ نامتقارن به نام دراپ (ا‌شکی)، آویزان می‌ شود. گردنبند های نگلیژی نیز معمولاً بلند هستند.

سایز و اندازه این نوع گردنبندها اغلب پرنسسی یا کمی بیشتر از آن است. گردنبندهای نگلیژه خیلی شیک و ظریف می‌باشند.

پیشنهاد می‌ شود در بیشتر مواقع گردنبند نگلیژه را با لباس‌ های فانتزی و براق ست کنید تا این‌گونه زیبایی و جلوه‌ ی خاص لباس شما با ظرافت و جذابیت گردنبند کامل شود.

لباس‌ هایی چون یقه دلبری و همین‌ طور یقه دکولته، برای استفاده کردن همراه با این گردنبند زیبا خیلی مناسب است.

همچنین بهتر است بدانید که گردنبند نگلیژه مخصوص دورهمی‌ های خانوادگی و مهمانی‌ های دوستانه و صمیمی می‌باشد.

در زمان خرید این نوع گردنبند باید به قسمت طولی گردنبند دقت کنید.

زمانی که قصد خرید این نوع گردنبند را دارید هم زمان با بررسی قسمت طولی مناسب برای گردنبند، باید توجه خاصی هم به ویژگی‌هایی از نظیر فرم گردن، قد شما، اندازه دور گردن، فرم صورت شما و شکل بدن شما بسیار مهم و ضروری است.

شما به راحتی گردنبندهای مناسب خود را می‌توانید پیدا کنید به شرطی که با مشخص کردن فرم بدنتان و سلیقه خودتان این انتخاب را از خود نگیرید.

جمع بندی

سخن آخر اینکه اگر شما نیز به دنبال شیک پوشی و استفاده از زیورآلات و بدلیجات هستید، گردنبند‌ های مختلف می‌ توانند برای شما بهترین گزینه باشند.

از این رو آویز گالری در این مقاله سعی داشت تا جنبه‌ های مختلف گردنبند‌ های زنانه و دخترانه را شرح دهد و همچنین به چندین مجموعه از گردنبند‌ های متنوع و شیک و زیبا اشاره کند

شدیداً توصیه می‌شود که  قبل از اقدام به خرید گردنبند دخترانه، ابتدا آن را کامل با سلیقه و نوع پوشش خود تطبیق دهید تا بعداً دچار مشکل نشده و از شیک پوشی خود نهایت لذت را ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *