نحوه ی تشخیص دستبند کارتیر اصل از فیک

روش های تشخیص اصل بودن دستبند کارتیر که باید بدانید!

صنعت مد، زیبایی و استایل همواره در حال تغییر است و با تحول معیار های زیبایی شناخته شده در جهان متحمل تغییرات زیادی می‌ شود. اگرچه روزگاری پیروی از مد و زیبایی در تجملات بود، اما امروز سادگی و زیبایی محبوبیت بیش تری یافته است.

این سبب شده که امروز حتی برخی طرح‌ های اکسسوری‌ های قدیمی باری دیگر در صدر شیک‌ ترین اکسسوری‌ ها قرار گرفته و بانوان جوان را مجذوب خود کنند. یکی از جذاب ترین اکسسوری‌ ها و دستبند های جهان که بعد از یک قرن، دوباره در صدر پرطرفدار ترین دستبند ها قرار گرفته ، دستبند کارتیر با مدل معروف Love است.

این دستبند در عین طراحی ساده خود ، زیبایی و جلوه بی‌ نظیری دارد که دل هر بیننده را شیفته و فریفته خود می‌ کند. بانوان خوش سلیقه و زیبای سراسر جهان حاضر هستند هزینه زیادی را برای خرید دستبند کارتیه اصل صرف کنند.

همین باعث شده بسیاری برند های ناشناخته دستبند کارتیه فیک و تقلبی ساخته و روانه بازار پر سود این اکسسوری جذاب نمایند. به حدی این دستبند های فیک زیاد هستند که خرید دستبند دخترانه کارتیر اورجینال به کاری فوق العاده دشوار تبدیل شده است.

اگر شما هم از علاقه‌مندان خرید دستبند کارتیر هستید، پیشنهاد می‌ شود در ادامه این نوشته از آویز گالری با ما همراه باشید تا راه‌ های کارآمد و ساده تشخیص دستبند کارتیر اصل از فیک را بشناسیم.

خرید جدید ترین مدل های دستبند کارتیر | آویز گالری

دستبند کارتیر ؛ نماد جهانی عشق از ۱۹۷۰ تاکنون

پیش از شناخت راه‌ های تشخبص دستبند کارتیر، خوب است به علت محبوبیت بالا و نمونه‌ های فیک متعدد این دستبند بپردازیم. برند کارتیه یا کارتیر (Cartier ) یک برند اروپایی مشهور است که در اواسط قرن نوزدهم میلادی در فرانسه تاسیس شد.

این برند با طرح‌ های خلاقانه و شیک که در ساخت انواع ساعت مچی، اکسسوری و جواهرات، عینک آفتابی و… به کار می‌ برد، از همان ابتدا شهرت جهانی پیدا کرده و مورد انتخاب اشرافیان و خاندان سلطنتی و پادشاهی قرار گرفت.

اکسسوری‌ های برند بزرگ کارتیر تا سال‌ ها تنها توسط اقشار بالای جوامع اروپایی مورد استفاده قرار می‌ گرفتند و با قیمت بالا و طراحی بی‌ نظیری که داشتند، از دسترس مردم عادی خارج بودند.

کم پیش می‌ آید طرح‌ های یک برند تا قرن‌ ها پس از ساخت آن محبوب نسل‌ های مختلف باشند، اما برند کارتیه با طرح خاص و جذاب دستبند مدل Love ، توانست شهرتی فراتر از زمانه خود بیابد.

کارتیه، برندی با قدمت قریب به دو قرن، جزو صد تا از بهترین و پرطرفدار ترین برند های طلا و جواهرات دنیا است. محبوبیت اصلی این برند مربوط به دستبند طرح عشق جدایی ناپذیر آن است.

دستبند النگویی ساده با سطح صاف و صیقلی که از اجزایی جدایی ناپذیر تشکیل شده که تنها با پیچ گوشتی ظریف اختصاصی دستبند جدا می‌ شوند. این دستبند برای نخستین بار در دهه ۱۹۷۰ میلادی معرفی شد و حال پس از سال‌ ها دوباره جایگاه بهترین دستبند های محبوب مد را از آن خود کرده است.

امروزه یکی از دغدغه‌ های بانوان جوان و خوش سلیقه که همواره به دنبال بهترین‌ ها هستند، کسب اطمینان از اصل بودن دستبند کارتیه است. موضوعی که در ادامه به آن مفصل‌تر خواهیم پرداخت.

مطالب پیشنهادی : روش های تشخیص طلا از بدل

راه‌ های کارآمد تشخیص دستبند کارتیر اصل از تقلبی

بازار فروش طلا و جواهرات به خودی خود بازار پر سودی است؛ چه برسد بخواهیم در مورد دستبند گران قیمت و پرطرفدار کارتیه صحبت کنیم!

محبوبیت بالای عشق جدایی ناپذیر کارتیه سبب شده بسیاری برند های ناشناخته و گمنام دست به تولید نمونه فیک و تقلبی این دستبند زده و با ساخت دستبندی ظاهرا شبیه کارتیر اصل، پول هنگفتی را به جیب بزنند!

در حالی که این دستبند ها، نه از لحاظ متریال سازنده، کیفیت و مقاومت با کارتیه اصل قابل قیاس هستند و نه حتی از نظر ظاهر با نمونه اورجینال برابری می‌ کنند‌. البته خوشبختانه شما که خواهان خرید دستبند دخترانه و زنانه کارتیر هستید، به راحتی و با شناختن چند راه ساده می‌ توانید نمونه اصل دستبند را از فیک تشخیص دهید.

  • جزئیات حکاکی شده روی دستبند را بررسی کنید

به جرات می‌ توان گفت این یکی از مطمئن‌ ترین و البته ساده‌ ترین راه‌ های تشخیص دستبند اصل از فیک در هنگام خرید دستبند دخترانه کارتیر است. نه تنها در خرید دستبند کارتیر، بلکه در مورد بسیاری وسایل لوکس و برند این راه کارآمد خواهد بود.

تولید کنندگان فیک، هر قدر هم ماهر باشند، در بخشی از جزئیات کار، خود را لو می‌ دهند! نمونه‌ های اصل دستبند کارتیه در بخشی از بدنه خود حکاکی ظریف، از نام برند و کیفیت فلز سازنده دستبند را دارند.

به عنوان مثال دستبند های کارتیه ساخته شده از طلای ۱۸ عیار، نوشته حکاکی شده‌ ای از عبارت 18k یا ۷۵۰؛ و دستبند های جنس پلاتینیوم، عبارت ۹۵۰ و نام برند را بر خود دارند.

عدم وجود این حکاکی بر دستبند به احتمال بسیار بسیار زیاد می‌ تواند نشانه‌ ای از فیک بودن آن باشد. البته باید توجه داشت که بسیاری برند های تقلبی به این سادگی نیستند و معمولاً حکاکی هر چند بی‌ کیفیت را بر روی محصول خود انجام می‌ دهند.

حکاکی دستبند اصل بسیار ظریف، خوانا و دقیق است؛ اما حکاکی فیک معمولاً وضوح و کیفیت کافی را ندارد و گاهاً دارای اشتباهاتی چون اشتباهات املایی در نام برند کارتیه می‌ باشد. حکاکی‌ دستبند های تقلبی در بسیاری موارد حتی وضوح کافی برای خواندن نوشته را ندارد و در نوشتن آن از فونت‌ های متفرقه استفاده شده است.

  •  دستبند های عتیقه دهه ۷۰ کارتیه حکاکی نشده‌ اند

دقت به جزئیات حکاکی شده در خرید دستبند کارتیر کمک شایانی به شما خواهد کرد. به حدی این روش تشخیص دستبند کارتیه اصل، مطمئن و کارآمد است که می‌ توان به جرات گفت دستبند های جدید بدون حکاکی یقینا فیک و تقلبی هستند؛ اما در اینجا استثنایی وجود دارد و آن مربوط به دستبند های قدیمی کارتیه است.

ممکن است شما به دنبال خرید دستبند دخترانه قدیمی کارتیه باشید. با توجه به اینکه این دستبند های قدیمی حکاکی بر خود نداشته و فاقد اطلاعات از فلز دستبند بوده‌ اند، این راه تشخیصی برایتان کاربردی نخواهد داشت‌ و باید از روش‌ های حرفه‌ ای‌ تری که در ادامه شرح می‌ دهیم استفاده کنید.

البته خوب است بدانید که در حال حاضر دستبند های قدیمی کارتیه آن چنان دردسترس و ارزان نیستند که بتوانید به راحتی آن‌ ها را خریداری کنید. در واقع بیش از نیمی از دستبند های کارتیر دهه ۷۰ میلادی که در انواع فروشگاه طلا و جواهرات می‌ بینید، فیک و بی ارزش هستند که به هیچ عنوان کیفیت و ظرافت نمونه اصلی را ندارند.

  • کیفیت متریال سازنده و وزن دستبند کارتیه

دستبند کارتیه اصل از با کیفیت‌ ترین فلزات طلا و پلاتینیوم ساخته می‌ شود و معمولاً وزنی بین ۳۰ تا ۳۸ گرم دارد. این بازه وزن بابت وجود مدل‌ های متنوع دستبند است.

انواع دستبند اصل کارتیر با طراحی‌ های مختلف باید وزنی بین این دو عدد داشته باشند. این در حالی است که دستبند های تقلبی و فیک کارتیه بسیار سبک هستند و از مواد بی کیفیت تهیه می‌ شوند. با همین روش ساده می‌ توانید به راحتی دستبند اصل کارتیر را از بین نمونه‌ های فیک تشخیص دهید.

همچنین اگر در شناخت فلزات اصل و با کیفیت، کمی مهارت و تجربه نیز داشته باشید، امکان تشخیص دستبند اصل کارتیر از روی ظاهر و رنگ دستبند وجود خواهد داشت. دستبند های اصل کارتیر رنگی براق و شفاف و بدون هیچ گونه ترک و رنگ رفتگی دارند. در حالی که نمونه‌ های فیک معمولاً در بخش‌ هایی کدر و رنگ و رو رفته هستند.

  • بررسی دقیق‌ تر ؛ به پیچ‌ های دستبند کارتیه توجه کنید

دقت و ظرافت رمز کار برند کارتیر است. در خرید دستبند کارتیر اصل یکی از بهترین شیوه‌ های تشخیصی این است که پیچ‌ های دستبند را مورد بررسی قرار دهید. به قدری دستبند های کارتیر اصل ظریف و با دقت طراحی می‌ شوند که هر گونه نقص در جزئیات، به سادگی فیک بودن دستبند را لو می‌ دهد.

پیچ‌ های دستبند کارتیه اصل اندازه مناسبی دارند و با نظم و دقت در یک راستا روی بدنه نصب شده‌ اند. نحوه نصب پیچ‌ ها در دستبند به گونه‌ ای است که سطح پیچ کاملا صاف و هم سطح با النگو بوده و برجستگی و ناهمواری احساس نمی‌ شود.

اگر در خرید دستبند دخترانه مواجه شدید که پیچ‌ های با اندازه نابرابر دارد؛ پیچ‌ ها نامنظم درج شده و در یک راستا قرار نگرفته‌ اند؛ و یا به گونه‌ ای جایگذاری شده‌ اند که سطحی ناهموار، نامطلوب و برآمده ایجاد می‌ کنند، مطمئن باشید دستبند تقلبی است.

افزون بر این موارد، پیچ‌ های دستبند کارتیر اصل باید به آسانی با پیچ گوشتی موجود در جعبه دستبند باز شوند. اگر پیچ‌ های دستبند شما در هنگام باز کردن دارای مشکل و دشواری هستند، می‌ توان اطمینان داشت که دستبند فیک است.

شایان ذکر است که مدل پیچ نمی‌ تواند معیار درستی برای تشخیص دستبند کارتیر اصل باشد. چرا که دستبند های جدید برند کارتیر مدل پیچی متفاوت و جدید نسبت به دستبند های قدیمی‌ تر دارند.

  • هیچ ارزانی بی علت نیست و هیچ گرانی بی حکمت!

راهی واضح‌ تر از این راهکار برای خرید دستبند کارتیر اصل وجود ندارد. به قیمت کالا توجه کنید. اگر دستبندی با قیمت بسیار پایین و غیر طبیعی پیدا کردید، شک نکنید که اشکال و ایرادی در دستبند وجود دارد و به قول معروف کاسه‌ ای زیر نیم کاسه است!

قیمت دستبند کارتیر اصل با قیمت دلار تعیین می‌ شود و این قیمت در حال حاضر چیزی حدود ۶۳۰۰ دلار است‌ که در مورد مدل‌ های مختلف دستبند می‌ تواند متفاوت باشد.

سخن پایانی

در این نوشته به طور جامع و کاربردی، مطمئن‌ ترین روش‌ های تشخیص دستبند کارتیر اصل از فیک را شرح دادیم. در کنار توجه به مواردی چون جزئیات حکاکی شده بر دستبند، وزن و ساختار منظم پیچ‌ های آن، با خرید از فروشگاه‌ های معتبر و مطمئن می‌ توانید از اصل بودن دستبند اطمینان حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *